Część 3
Często na eventach związanych z budowaniem wizerunku pojawia się prezentacja zainteresowanej firmy.
Przy jej tworzeniu uważam, że powinno się pamiętać o kilku istotnych elementach, aby nie doprowadzić do klapy:
1. Cel - jak już go określisz zastanawiasz się jak go osiągnąć - najlepiej spisz to w kilku punktach (pamiętaj, że początek i koniec prezentacji są szczególnie istotne i powinny odwoływać się do celu jaki chcesz osiągnąć).
2. Treść - czyli dlaczego chcę przedstawić ten temat słuchaczom? Decydujące są pierwsze 2 minuty wystąpienia - wtedy słuchacze są najbardziej skoncentrowani, dlatego warto zacząć prezentację takim zdaniem, które przykuje uwagę.
Zobaczcie jak to robił Steve Jobs:
Trzymaj się tematu! Uważaj na żarty i niepotrzebne dygresje.
3. Stres i koncentracja - dobrze poznaj swoją grupę docelową i uczestników eventu - przed wystąpieniem, możesz zmieszać się wśród przybyłych, przywitaj się z tymi których znasz, poznaj kogoś kogo jeszcze nie znasz. Takim zachowaniem nie tylko budujesz markę, ale i powodujesz zmniejszenie stresu w trakcie prezentacji, a co za tym wiąże masz większą szansę osiągnięcia sukcesu. W trakcie spotkania bądź naturalny, pewny siebie i postaraj się maksymalnie skoncentrować na swojej pracy.
4. Materiały dla uczestników - postaraj się, aby nie było to suche streszczenie prezentacji, slajdów. Pomyśl nad oryginalnym elementem, który nie tylko zainteresuje, ale i pobudzi dialog o Twojej marce, wystąpieniu.
5. Czas - niech Twoja prezentacja odbędzie się w dogodnej godzinie dla wszystkich, aby większość zaproszonych osób mogła ją wysłuchać, a Ty pamiętaj, aby nie trwała za długo! Lepiej pozostawić niedosyt :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz