Istnieje wiele agencji eventowych na rynku, które oferują organizację imprez dla pracowników firm. Jednak w dobie kryzysu część firm nie decyduje się na zlecenie imprezy agencji eventowej, tylko opracowuje ją sama.
Najpopularniejsze wciąż pozostają spotkania świąteczne i imprezy integracyjne.
Ok, robimy imprezę, ale jaki jest jej cel? Czy pracodawca zastanawia się co chce osiągnąć przez realizację event'u czy jedynie robi ją... dla zasady (choć później okazuje się, że większość osób wcale nie ma na nią ochoty - ten fakt przemilczę ;))?! Niestety moje doświadczenie pokazuje, że część pracodawców podchodzi do imprez dla pracowników na zasadzie "pasuje zrobić spotkanie świąteczne", "pasuje zrobić imprezę integracyjną". Hmm...czy warto wydawać pieniądze, bo tak PASUJE? UWAGA - nieprzemyślany cel, albo samo stwierdzenia, że ma integrować i nieodpowiedni dobór narzędzi/atrakcji/miejsca itd. może spowodować odwrotny efekt od zamierzonego!
Case study: byłam kiedyś świadkiem wyjazdowej imprezy organizowanej dla małej firmy (20 osób). Osobą odpowiedzialną był pracownik działu marketingu. Osoba ta zarezerwowała noclegi z wyżywieniem, transport i planowane wyjście w góry w 1 dniu wyjazdu - na tym skończyła się cała organizacja. Efekt był
porażający - jak z resztą można było się spodziewać! Pracownicy wrócili skłóceni, znudzeni i z uczuciem, że ten czas mogli lepiej wykorzystać spędzając go w domu przed telewizorem. Szczegóły samego wyjazdu pozostawię bez komentarza.
porażający - jak z resztą można było się spodziewać! Pracownicy wrócili skłóceni, znudzeni i z uczuciem, że ten czas mogli lepiej wykorzystać spędzając go w domu przed telewizorem. Szczegóły samego wyjazdu pozostawię bez komentarza.
Podsumowując: zastanów się co jest celem i przez jakie narzędzia chcesz go osiągnąć!
Nieprzemyślenie tego elementu może Cię sporo kosztować....
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz