Trend nr 5
Ekrany dotykowe i sterowanie gestem - ekrany dotykowe są coraz częściej wykorzystywane w handlu, restauracjach, komunikacji etc. Dziś, technologia umożliwia nie tylko sterowanie komputerem za pomocą głosu, gestu czy dotyku, ale także za pomocą fal mózgowych. Rozwój technologii pozwala angażować konsumenta w różnych obszarach np.
- w handlu, np. na witrynach sklepowych – rozwiązanie bardzo powszechne, zwłaszcza na Zachodzie. Konsument, stojąc przed taką wystawą, może zatem grać w grę (np. łapać czekoladowe jajka, jak w kampanii Cadbury zrealizowanej z okazji świąt wielkanocnych w 2009 r.), przymierzać ubrania (tzw. wirtualne przymierzalnie) lub kupować rzeczy bez wchodzenia do sklepu (projekt marki Ralph Lauren w Nowym Jorku; rozwiązanie szczególnie przydatne – dla producenta, jak i kupującego – w godzinach nocnych, kiedy sklep jest zamknięty);
- w komunikacji out-of-home, np. na przystankach (nośniki typu CL) – w ubiegłym roku w Irlandii odbyła się w ten sposób kampania serka Philadelphia – konsument stojący na przystanku mógł przeglądać przepisy kulinarne i wysyłać je na swój adres mailowy;
- w działaniach PR-owych – w listopadzie 2011 premier Waldemar Pawlak podczas konferencji prasowej podsumowującej 4-letnią kadencję ministerstwa gospodarki, wykorzystał technologię Kinect; umożliwiło mu to przeprowadzenie prezentacji za pomocą ruchów własnego ciała (a dokładnie, w tym wypadku, za pomocą ruchów rąk.
"Trendy 2012" opracowano na podstawie Trend Book 2012, Natalia Hatalska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz