Tak, tak....wiem! Połowa roku za nami, a mi się zachciało pisać o trendach na ten rok.
Jednak pomyślałam, że to wciąż aktualny temat, więc czemu nie napisać jeszcze kilka zdań?
W zeszłym roku Natalia Halska opublikowała swój raport Trendów na 2011r. który zyskał uznanie.
Dziś nawiąże właśnie do jej trendbook'a na 2012r. Czy się sprawdzi?
Dziś trend numer 1:
Social Media Clutter - dochodzimy do momentu, w którym działalność w social media przestaje być widoczna. Zjawisko znane jako "ad blindness" czyli "ślepota reklamowa" daje mocno się we znaki w działalności marketingowej. Aż 50% kampanii prowadzonych w social media nie jest w ogóle zauważalna przez odbiorców! Większość marek ma swoje profile na facebook, jednak nie ma na nie pomysły. Najgorsze jest jednak to, że nie potrafią oni mierzyć ich efektywności.Co zrobić z tym mało pozytywnym trendem? Jak mają nas zauważyć w social mediach? Przede wszystkim należy pamiętać po co ludzie korzystają z tego typu portali, jaki potrzeby zaspokajają i na nich bazować swoje kampanie.
i trend numer 2:
Social TV - czyli oglądam telewizję i komentuję na facebooku. Oznacza to prawdziwe interakcje społeczne czyli interaktywną telewizję dla nadawców. Może to byś element, który zatrzyma widza przy telewizorze, który od niego odchodzi, aby korzystać z innych mediów. Warto doczytać: GetGlue i Shazam :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz