sobota, 5 maja 2012

Czynniki uczestnictwa w kulturze

Czy zastanawialiście się co aktualnie wpływa na uczestnictwo w kulturze? Czy społeczeństwo zmieniło swoje nastawienie do kultury?Jak ją postrzega? O czym powinien pamiętać i na co zwrócić uwagę manager kultury?
Zabrałam kartkę, długopis i kolorowe zakreślacze. Stworzyłam coś w rodzaju mapy myśli. A końcowe wnioski wysnułam oto takie:
  • mamy do czynienia z ogromną różnorodnością potrzeb estetycznych odbiorców kultury - grunt to dobra i dokładna ich analiza 
  • kompetencje artystyczno-estetyczne odbiorców pełnią jeszcze ważniejszą rolę niż przed laty, gdyż dostęp i wybór wydarzeń kulturalnych jest ogromny a i konkurencja nie śpi ;)
  • ciągle uczestnictwo w kulturze oceniane jest jako prestiż!
  • dostępność ekonomiczna jest szczególnie ważna dla grup o średnich i niskich dochodach, którzy chętnie wybraliby się na wydarzenie kulturalne, ale ich nie stać gdyż ceny są zaporowe
  • i moim zdaniem....czynnik, który będzie nabierał coraz większego znaczenia - instytucje kultury jako sieci powiązań w otoczeniu (rozumiem to jako bardzo szerokie pojęcie - mam tu na myśli także procesy globalizacyjne oraz internet)
A teraz wracam do pracy nad moim projektem kulturalnym :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz